Kårspexet bor inte här längre Men titta gärna på några andra av mina sidor när du ändå är här: Färgkoder i HTML Livsmedelstillsatser i klartext Monarki.nu, med folket, mot etablissemanget Signalflaggor, morsealfabet och bokstaveringsalfabet |
![]() ![]() PRHe wears a wrinkled suit which looks as if he'd slept in it (he probably did). His skin shows the unmistakable signs of dissipation, built up by many years of dedicated application at El Vino's and the Press Club. He usually wears suede shoes, but then he doesn't have to bend down and polish them in the morning, does he! He drinks gin and tonic, beer, whisky, beer, white and red wine, beer, champagne, beer, port and brandy. These he pours down his throat in any order and in any quantity - so long as it's large. från Bluff your way in PR, © Wolfe Publishing Ltd
|
Spexets direkta kontakt med publik och annonsörer. PR-gruppen, i år 13 personer, arbetar med att sätta ihop spexets programhäfte, kontakta presumtiva annonsörer och se till att spexet når ut till så många som möjligt - helt enkelt göra PR för spexet. Den största arbetsbelastningen är under hösten, då annonserna skall raggas och programbladet sättas ihop. Gruppen håller kontakt med värdarna på turnéorterna så att PR kommer ut till publiken där. PR-gruppen håller också
övriga spexet med en liten spexkollektion i form av olika tröjor; den svarta (eller vita) Kårspexcollegetröjan och årets t-shirt.
Vid varje föreställning säljs program till publiken. Det innehåller allehanda lustigheter, sångtexter och - inte minst - roliga annonser från företag som vill exponera sig för publiken. I fråga om form och omfång har programmet en upplaga på ca 5000 exemplar i A4-format. Annonserna är för det mesta utformade av oss efter att företagen givit oss förtroende att spåna fram ett bra förslag. Till vänster är en bild ur programmet 96/97. (Med en läsare som stödjer JavaScript 1.1 (Netscape 3 eller MSIE 4) kan du se en kollektion på fem stycken.) © KÅRSPEXET 1996, 1997, 1998 |
![]() |
|